וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעויות הקשות ש"יפילו" אתכם בוועדה הרפואית של ביטוח לאומי

עו"ד רונן אבניאל, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 9:55

מתכוננים לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי? זהירות, אתם עלולים לעשות טעויות שיעלו לכם ביוקר - מחוסר מיקוד ועד מסמכים חלקיים

ועדה רפואית. ShutterStock
ועדה רפואית/ShutterStock

זה קורה לרבים שמגישים בקשה לקבלת קצבת נכות מהביטוח הלאומי: לאחר הגשת הבקשה, הם מגיעים לוועדה רפואית שבוחנת את עניינם, אך בסופו של דבר "מפשלים", וברגע האמת לא מצליחים לבטא את עצמם בצורה ברורה וממוקדת, ולא מצליחים למצות את זכויותיהם.

יש שורה של טעויות, שמבצעים מבוטחים המגיעים לוועדות רפואיות בביטוח לאומי, אך הצרה היא שעל טעויות אלה עלולים לשלם ביוקר. בשורות הקרובות נבקש להציג את כמה מטעויות אלה, ולהדגיש עד כמה חשוב להגיע לוועדה הרפואית בלוויית עורך דין מיומן ובעל ניסיון בנושא.

טעות 1: לשקר או להגזים

חלק מהמבוטחים שמגיעים לוועדה לא מציגים את מלוא התמונה לגבי מצבם, חושפים רק חלק מהמסמכים הרפואיים המצויים ברשותם או פשוט משקרים לוועדה. זוהי טעות קשה, שכן במוקדם או במאוחר מגלה הוועדה את התמונה האמיתית, וזכויות המבוטח עלולות להישלל ממנו.

טעות 2: להגיע באיחור

מבוטחים נוטים לעיתים לזלזל בזמן של הוועדה, להגיע אליה באיחור, ולא לבדוק מראש באיזה חדר היא מתכנסת ובאיזה מועד. אמנם, ייתכן שהתור שלכם עלול להתעכב, ואתם עלולים למצוא את עצמכם ממתינים בחוץ, אבל עדיף להגיע לפני הזמן כדי לא להרגיז את חברי הוועדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

האם גם אתם זכאים לפטור של אלפי שקלים מביטוח לאומי?

בשיתוף zap משפטי

מי זכאי לקבל קצבה לשירותים מיוחדים? צפו עכשיו

טעות 3: לבוא עייפים

טעות אחרת היא להופיע לוועדה עייפים ולא מרוכזים. לכל מי שמגיע לוועדה יש זמן מוגבל, ועליו להיות חד וממוקד. כל מבוטח נדרש להציג את המקרה שלו באופן קצר ותכליתי, בלי להלאות אך גם בלי להחסיר פרטים. כדי לעשות זאת חייבים לנוח קודם ולא להגיע לוועדה מנומנמים.

טעות 4: להגיע בלי הכנה מראש

מכיוון שההופעה מול הוועדה היא מעמד מלחיץ זו תהיה טעות גדולה לא להתכונן אליה. לפני ההופעה בוועדה מומלץ לכתוב את הנקודות המרכזיות שברצונכם להעלות כדי לא לשכוח דבר, ולערוך גם מספר חזרות בבית מול בן משפחה או חבר קרוב של מה שאתם רוצים לומר.

טעות 5: לבוא רק עם חלק מהמסמכים

חרף העובדה שהמסמכים הרפואיים שלכם אמורים לעבור לביטוח לאומי יחד עם התביעה שתגישו, מומלץ בחום להגיע לוועדה עם העתקים של כל המסמכים, ולא להחסיר דבר. חשוב שתעברו באופן דקדקני על המסמכים הרפואיים השונים, כך שתשלטו בהם כשתופיעו בפני הוועדה.

טעות 6: לחתום בלי לקרוא את הפרוטוקול

בסיום הוועדה הרפואית מתבקש המבוטח לחתום על פרוטוקול הוועדה ולאשר שהוא משקף את הנאמר בצורה נאמנה. הצרה היא שבמקרים רבים מבוטחים כלל לא טורחים לקרוא את הפרוטוקול וחותמים עליו באופן אוטומטי. מדובר בטעות, שכן הפרוטוקול עלול שלא לכלול את כל תלונותיו של המבוטח, ואם תעמדו על כך תוכלו לדרוש להוסיף את אותה תלונה לפני שתחתמו.

טעות 7: לבוא בלי עורך דין

הופעה בפני ועדה רפואית היא לא משחק ילדים. היא דורשת הכנה מוקדמת, איסוף של מסמכים רלוונטיים וביצוע סימולציות. לכן, להגיע לוועדה בלי להיות מיוצגים על ידי עורך דין מיומן ובעל ניסיון בנושא עלולה להתברר כטעות קשה שתעלה לכם ביוקר כך שלא תמצו את זכויותיכם.

*הכותב מתמחה בייעוץ וייצוג מול ביטוח לאומי וחברות ביטוח, ובעל מומחיות במיצוי זכויות של מבוטחים

לאתר של עו"ד רונן אבניאל

טלפון: 053-9367359

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד רונן אבניאל, בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully