וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיק על אלימות נסגר לאחר שנים - הסייעת שבה לעבודתה

עו"ד נורית מעטוק, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 5.12.2021 / 8:21

סייעת בשנות העשרים לחייה מאזור הדרום לא ידעה למה זה מגיע לה: לאחר חודשים ארוכים שבהם עבדה בפעוטון של משרד החינוך באופן ארעי, היא עמדה לקבל את הקביעות הנכספת. ואולם, כאשר ניסתה להתמודד במכרז שהוצא לתפקיד, היא נבלמה במפתיע

תיקים רפואיים ישנים. ShutterStock
תיק פלילי/ShutterStock

הממונה על הפעוטונים במשרד החינוך הוא זה שעצר בדיעבד את המינוי. הסיבה: תיק פלילי, שתלוי ועומד נגד הסייעת במשטרה כבר 3.5 שנים על אלימות במשפחה. כל התחינות, הבקשות והדמעות של הסייעת לא הועילו, והיא מצאה עצמה מחוץ למערכת.

נורית מעתוק. יח"צ,
עו"ד נורית מעטוק/יח"צ

האח רצה לנקום באחות שהתלוננה נגדו

כאשר נשאלה הסייעת לפשר התלונה שהוגשה נגדה, היא סיפרה כי לפני מספר שנים אחיה שהיה מכור לסמים הגיע לבית הוריה ודרש מהם כסף. כאשר הם סירבו לכך, החל האח להכות אותם, והאחות שהיתה בסמוך מיהרה להתקשר למשטרה ולהזעיק למקום עזרה.

לדברי האחות, כנקמה על הצעד שהיא ביצעה - כאשר הזמינה משטרה לבית הוריה - החליט האח להגיש תלונה נגדה, שלפיה היא הכתה אותו. התיק נגרר במשטרה במשך 3.5 שנים, ולאורך כל אותו הזמן לא הבינה הסייעת מדוע היא לא יכולה לגשת למכרזים ממשלתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פירוק חברה מרצון – יכול להיות שזה הדבר הכי טוב שיקרה לכם

בשיתוף zap משפטי

במשטרה הודו שהתיק נגרר בגלל טעות

כל ניסיונותיה של הסייעת לפנות בנושא אל תחנת המשטרה ולהסביר את מה שאירע כדי שהעוול יתוקן העלו חרס. בפנייתי למשטרה דרשתי את התערבותה הדחופה, וצינתי כי העובדה שהתיק נמרח ולא נסגר במשך זמן כה רב לא מאפשר לסייעת לפנות למכרזים ממשלתיים ופוגע בחופש העיסוק שלה. הדגשתי כי מדובר בתיק בחומרה נמוכה, שכפי הנראה לא נסגר עד היום אך ורק בשל טעות אנוש.

זאת ועוד, ציינתי כי ככל שהיו קיימות ראיות במקרה זה, בפני המשטרה עמדו אלטרנטיבות כמו פנייה להליך של הסדר מותנה, סגירת התיק בשל חוסר עניין לציבור, או העברתו למסגרת הולמת יותר המסייעת לטפל במקרים של אלימות במשפחה.

במשטרה הודו שהתיק נגרר במשך זמן רב ולא נסגר בשל טעות, והורו על סגירתו בשל חוסר בראיות. ללא התערבותי, סגירת התיק היתה ככל הנראה מתעכבת במשך חודשים ארוכים, ואולי מעבר לכך, והסייעת לא יכולה היתה לשוב לעבודתה.

לסיכום, המסקנה העולה מן הפרשה היא שאם תלוי ועומד נגדכם תיק פלילי, שלא נסגר במשך זמן רב, כדאי לכם לפנות לעורך דין המתמחה בנושא ויוכל לפעול לסגירת התיק נגדכם באופן מידי.

לעניין זה, יש חשיבות לפנייה לעורך דין מקצועי המתמחה בנושא, שכן פנייה לא נכונה של אדם לא מיומן למשטרה עלולה לגרום לאפקט הפוך, "להעיר" את המתים - ולהוביל להעמדה לדין והגשת כתב אישום לא רצוי.

עו"ד נורית מעטוק בעלת משרד פרטי המתמחה בפלילים וכן בעבירות תעבורה. עו"ד מעטוק בעלת ניסיון משפטי משני צידי המתרס גם בהיותה עו"ד וסנגורית והן בעברה בפרקליטות וכעוזרת משפטית לשופט פלילים בביהמ"ש המחוזי.

טלפון: 0539627782

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד נורית מעטוק, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • תיק פלילי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully