וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה פיצוי ניתן לקבל מביטוח לאומי במקרה של תאונת עבודה?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 14:28

אילו סוגי תאונות מוגדרים גם כתאונות עבודה, מה לגבי פיצוי ועד כמה חשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה? עו"ד יפית אוחנה עם כל התשובות. צפו

בווידאו: כל מה שצריך לדעת על תאונות עבודה/עריכה: דינה מחפוץ

האם כל תאונת דרכים בדרך לעבודה נחשבת לתאונת עבודה, איזה פיצוי ניתן לקבל מביטוח לאומי ועד כמה חשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים המוגדרת גם כתאונת עבודה? עו"ד יפית אוחנה מסבירה.

מהי ההגדרה לתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה?

"מדובר בתאונה בעלת שני היבטים", מסבירה עו"ד אוחנה. "בפן הראשון אנחנו תובעים את המוסד לביטוח לאומי, שיכיר בתאונה הזו כתאונת עבודה, כדי שאותו תובע יהיה זכאי לכל הפיצויים המגיעים לו. בפן השני אנחנו תובעים את ביטוח החובה שמבטח את אותו תובע לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים".

איך מגדירים תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה?

ההגדרה הכללית של תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה מוגדרת בסעיף 79 וסעיף 80 בחוק הביטוח הלאומי. סעיפים אלו מגדירים אם תאונות יוגדרו כתאונות דרכים שהן גם תאונת עבודה. "למעשה, מדובר על נסיעה מהבית למקום העבודה, ממקום העבודה לבית או ממקום עבודה אחד למקום עבודה אחר", מציינת עו"ד אוחנה בנושא.

עו"ד אוחנה מספרת על לקוח שייצגה בעבר, שהיה מעורב בתאונת עבודה ונדחה תחילה על ידי המוסד לביטוח לאומי: "לספרים יש יום בשבוע שבו הם עובדים חצי יום, ובחצי השני מתעסקים עם ספקים, חשבונות וכו. היה לי לקוח ספר. הוא הגיע אליי אחרי שהפסיק את יום העבודה בשעות הצהריים. הוא פנה למספר ספקים כדי לרכוש מלאי ולעשות סידורים כאלו ואחרים. לאחר שסיים עם הספק האחרון הוא סיים את יום העבודה ונסע לביתו. במהלך הנסיעה אירעה תאונת דרכים והוא נפגע קשה מאוד. הגשנו תביעה למוסד לביטוח הלאומי ודחו אותנו. הגשנו ערעור לבית הדין לעבודה, שביקש מאיתנו לספר ולתאר את המקרה. בית הדין קיבל את הערעור שלנו והכיר בתאונה כתאונת עבודה. חשוב להיות ספציפיים ודייקנים כשמתארים את המקרה".

אם נפגעתי בתאונת דרכים בדרך לעבודה, מי יפצה אותי על הימים שאפספס בעבודה?

המוסד לביטוח לאומי הוא זה שאמור לפצות במקרים אלו, אבל רק אם הוא מכיר בתאונה כתאונת עבודה. "השלב הראשוני הוא מול המוסד לביטוח הלאומי, שדואג לשכר של אותו תובע שנפגע", מסבירה עו"ד אוחנה, שהתייחסה גם לחשיבות התיעוד של זירת התאונה: "אני ממליצה לתעד הכול. אם אפשר לקחת כמה שיותר פרטים ולפנות לעדים אם היו כאלו".

מהם השלבים עד לקבלת הפיצוי?

"לאחר שביטוח לאומי הכיר בתאונה שלנו כתאונת עבודה, נגיש תביעה לקביעת דרגת נכות", מציינת עו"ד אוחנה. "אותו לקוח יזומן בפני ועדה רפואית, שתקבע לו נכויות זמניות. השלב השלישי הוא הגשת תביעה בבית משפט".

מודע חשוב להיוועץ בעו"ד מומחה בתחום?

לסיום אומרת עו"ד אוחנה: "עו"ד המתמחה בתחום ידע להנחות אתכם מההתחלה, באיסוף החומר הרפואי והגשת טענות לוועדות. על מנת לקבל פיצוי מקסימלי חשוב מאוד להייועץ עם עו"ד המתמחה בתחום".

לעמוד המשרד באתר משפטי

טלפון - 072-3102600

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully